Пандемија Covid-19 вируса приморала је школе у многим државама широм света да пређу на онлајн наставу. У Србији је овакав облик наставе присутан већ недељу дана. Ученици, а и наставници су имали искуства са оваквом ситуацијом када смо због истог разлога наставу пратили од 16-ог марта па до краја школске 2019/2020. године на РТС платформи „Моја школа“ као и одређеним РТС програмима.

Илустрација
Ученицу другог разреда гимазије Ивану Вијоровић питали смо како се ученици сналазе с онлајн наставом. Њено запажање можете прочитати у наставку текста.
„Праћење наставе од куће може се чинити идеалним из више разлога, али ипак овакав облик наставе није погодан за свакога. Прва препрека са којом су се поједини ученици суочили јесте неопремљеност породице ИКТ уређајима. Недостатак социјалног контакта такође ствара велики проблем, али ипак смо свесни да се морамо прилагодити тренутној ситуацији. Многа истраживања показују да онлајн образовање за последицу има збуњеност код ученика и губитак заинтересованости за учење, зато је самоорганизација битан фактор у остваривању добрих резултата и отклањању ових последица. Мишљење већине ученика јесте да онлајн настава нема добрих страна, што није у потпуности тачно. Једна од предности овог начина усвајања градива јесу већ снимљена предавања која ученик може да прегледа када хоће и наравно увек да врати уколико нешто није најбоље разумео. То функционише само уколико је ученик улогован преко посебне платформе за учење. Такође предност је и одложено учење, тј. могућност да се учењу посветимо у складу са својим расположивим временом. Онлајн настава јесте корисна и практична али не може заменити традиционалан модел образовања првенствено због тога што присуствујемо часовима и аутоматски нешто запамтимо, а недоумице можемо разјаснити истог тренутка лицем у лице.
Свидела нам се онлајн настава или не, надамо се да ће се све ускоро вратити у нормалу, а на нама је да будемо стрпљиви и одговорни.“